na obrazku Terminal Płatniczy Ingenico Prima Koszalin

Płatności bezgotówkowe w mikro i małych firmach

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem, który został umieszczony na stronie koszalińskiego oddziału Północnej Izby Gospodarczej, gdzie przedstawiamy rozwiązania, które mogą bez specjalnych nakładów finansowych przyczynić się do wzrostu obrotów w małych firmach.

Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie

Terminal płatniczy w sklepach, na stacjach benzynowych czy w urzędach nikogo już dziś nie dziwi. Płatności bezgotówkowe stają się coraz powszechniejsze, a niektóre kraje dążą nawet do całkowitego wyeliminowania gotówki. Bardzo często jednak mikroprzedsiębiorcy mają wiele obaw związanych z wprowadzeniem do swojej firmy terminali płatniczych. Zapytaliśmy przedstawiciela Prima Komputery, Pana Mariusza Trębacza  o więcej informacji. Czy faktycznie jest się czego bać?

Załóżmy, że jestem drobnym przedsiębiorcą. Prowadzę działalność w mniejszej miejscowości. Czy w takich mikro firmach opłaca się mieć terminal płatniczy?

Badania prowadzone przez operatorów kart płatniczych potwierdzają, że po wprowadzeniu terminala przychody obroty mogą wzrosnąć nawet do 30%. Jest to oczywiście uzależnione od specyfiki prowadzonego biznesu, tego co cię sprzedaje i z jakimi klientami się współpracuje. Potwierdzają to doświadczenia naszych klientów, którym instalowaliśmy terminale. Żaden po wprowadzeniu teminala do firmy, nawet, jeżeli był do tego sceptycznie nastawiony nie zrezygnował z niego.

Wzrost obrotów może wynikać z różnych czynników – i to mocno uzależnione jest od tego co sprzedajemy. Dzięki terminalowi możemy zyskać nowych klientów, którzy z różnych względów wolą zapłacić kartą niż gotówką, i jeżeli nie mamy takie opcji idą kupować do konkurencji.

Zatrzymujemy też klientów, którzy mogliby zrezygnować z zakupu, bo nie mają w danej chwili gotówki.

Kolejny argument za, to to, ze kupujący kartą statystycznie generuje większy koszyk zakupowy – nie jest ograniczony kwotą, którą ma w portfelu i często łatwiej namówić go na większy wydatek, gdy płaci kartą.

Bez dodatkowych kosztów możemy uruchomić dodatkowe źródło przychodu – takie jak sprzedaż doładowań do telefonów czy obsługa płatności za rachunki, za które otrzymujemy prowizję.

Szczególnie w tej chwili jest dobry okres dla wszystkich, którzy nie mieli w swojej działalności terminala, żeby wypróbować jak to wpłynie na jego biznes bez dodatkowych kosztów i ryzyka, podpisując umowę w ramach programu Polska Bezgotówkowa.

Czym jest ten program?

Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa” to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich i wsparciu Ministerstwa Rozwoju.

Program skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności za swoje towary i usługi za pomocą kart płatniczych.

Dzięki Programowi sklep lub punkt usługowy będzie mógł przez okres 12 miesięcy przyjmować płatności kartą bez ponoszenia kosztów za dzierżawę terminala oraz bez prowizji od transakcji do kwoty 100 000 zł na terminal. W ramach programu można bezpłatnie zainstalować nawet 3 terminale w jednej firmie.

Jakie są zalety tego programu?

Bez kosztowa możliwość wprowadzenia i wypróbowania w naszej firmie nowej formy płatności, co jak wspominałem wyżej daje nam same plusy.

Łatwość przystąpienia, po dostarczeniu niezbędnych informacji przygotowujemy wszystkie niezbędne dokumenty oraz instalujemy terminal. Jako Złoty Partner operatora płatności bezgotówkowych  Paytel, niektóre modele terminali mamy dostępne do instalacji i uruchomienia praktycznie od ręki, po podpisaniu umowy.

Łatwość wyjścia z programu, jeżeli nie będziemy chcieli po 12 miesiącach kontynuować współpracy.

A wady?

W zasadzie żadnych, ponieważ nawet o ewentualnym wypowiedzeniu umowy pamiętamy za klienta, przed końcem okresu kontaktujemy się z nim.

Jeżeli nie znam się na sprawach technicznych, na co warto zwrócić uwagę?

Najistotniejsze jest to w jaki sposób i czy w ogóle mamy dostęp do internetu w punkcie sprzedaży. Wówczas mamy do wyboru terminale podłączane do sieci LAN oraz z wbudowaną kartą GPRS, które są wyposażone w karty SIM z internetem. Jeżeli prowadzimy sprzedaż mobilną w terenie, wówczas mamy do dyspozycji małe mobilne urządzenia z wbudowanym internetem. Kolejna kwestia na którą należy zwrócić uwagę to jakim oprogramowaniem sprzedażowym dysponujemy, lub na jakich urządzeniach fiskalnych pracujemy.  Niektóre z nich zapewniają integrację, wówczas na terminalu automatycznie pojawiają się kwoty do zapłaty przenoszone z kasy czy oprogramowania.

Jeżeli chodzi o sprawy związane z obsługa gwarancyjną czy problemami technicznymi, dzięki temu, że oferowane przez nas terminale są dzierżawione, klienci nie muszą się niczym martwić. W przypadku awarii technicznych, które zdarzają się bardzo rzadko, terminal jest po prostu wymieniany na sprawny egzemplarz, przez cały czas obowiązywania umowy.

Dodatkowe informację o programie: www.polskabezgotowkowa.pl

artykuł pochodzi ze strony: http://pig.koszalin.pl/rozmowa-z-ekspertem-rozwiazania-dla-mikro-i-malych-firm/